"Sesungguhnya orang-orang yg beriman itu adalah mereka yg apabila disebut Allah gementarlah hati mereka, dan apabila dibacakan kpd mereka ayat-ayatNya, bertambahlah iman mereka kerananya dan kepada Tuhanlah mereka bertawakkal."(AlAnfaal: 2)

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Jom ingat Asma Allah


Halwa Telinga

Puasa Tournament?? sape nk jadi juara  

Posted by: aini-mawaddah

assalamualaikum wbt.


Puasa umpama permainan bola sepak... tournament la katakan..

puasa ada tiga fasa iaitu permulaan adalah rahmat , pertengahan adalah keampunan dan pengakhiran adalah hindar dari api neraka..

permainan bola sepak iaitu ada saringan kelayakan- semua orang boleh main dan ada banyak kumpulan pemain bola sepak..xder yang terkecuali. begitu juga solat tarawih dan baca quran pada permulaan adalah sangat ramai hingga tiang masjid seakan nak runtuh menunjukkan betapa ramainya manusia yang bersemangat pada permulaan puasa

seterusnya semi final- hanya yang layak yang terpilih ke semi final.. dan pemain semakin menunjukkan bakat dan meningkatkan latihan untuk maju ke hadapan...begitu juga saf solat tarawih di malam hari makin kurang safnya dan menuju ke depan line saf nya..

dan akhirnya grand final- hanya yang betul2 berkelayakan terpilih.. biasanya 2 kumpulan sahaja.. begitu juga solat tarawih .. di malam2 akhir..manusia makin berkurang..mungkin hanya imam dan bilal sahaja yang tinggal..

ke manakah yang lain di malam2 akhir ramadhan??..cuba lihat manakah manusia yang lebih ramai di bus station or di masjid? di mydin or masjid? di kamdar or di masjid?...itulah realiti umat sekarang..

bila perlawanan yang ending nya yang penting bukan permulaan... contoh berlari..maintain cool ..akhrinya sampai ..dari pecut pastuh pancit dan xboleh lari... begitu juga solat tarawih... maintain istiqamah agar solat tarawih atau ibadah lain dipertingkatkan hingga tamatnya ramadhan...bulan len xder..maka rebutlah peluang sebaiknya di bulan yang mulia ini...

Moga ramadhan kali ini lebih baik dari ramadhan sebelumnya..dan jadilah puasa ini puasa yng sebenarnya bukan puasa orang awam yang hanya sekadar lapar dan dahaga...al-quran di perbanyakkan dan peliharalah anggota dari perkara yang sia2..

dan..sahabat2 ku yg dikasihi ..mungkin ini adalah ramadhan terakhir buat kita..kite xpasti date line nyawa kite diambil balik oleh Tuan Punya diri ini...ayoh berusaha grab ganjaran2 di fasa ke-3 Ramadhan ini...Fastaqim kama umirta.....

salam kasih sayang

This entry was posted on 6:19 PM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment

Know your medicine

Detik yg kian Berlalu